piątek, 23 maja 2014

Składanie zdjęć komet na warstwach w Adobe Photoshop CS5

Jak wielu pewnie wie DSS-Deep Sky Stacker nie radzi sobie ze stakiem na kometę i gwiazdy razem wziętym  , wychodzą bardzo dziwne smugi i inne artefakty , ogółem zdjęcie jest brzydkie. Chce podzielić się moim sposobem który jest banalny .
Na sam początek potrzebójemy 2 staki . Jeden na gwiazdy a drugi na kometę . Jeśli ktoś by miał problemy ze stackowaniem komet to tu jest fajny tutek DO POBRANIA

Stack na Gwiazdy .


Stack na Kometę

Resztę jak to wszystko złączyć do kupy opisałem w VIDEO TUTORIALU

Jeśli nie będę miał dużo pracy to postaram się wrzucić tutka w wersji PDF .

JAK BY KTOŚ MIAŁ PROBLEM TO PISAĆ ŚMIAŁO , NAPEWNO POMOGĘ :)

6 komentarzy:

  1. Wielkie dzięki, tego mi trza było. Tutek się przydał do obróbki C/2014 Q2 (Lovejoy). Dobra robota Kacper :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się ciesze że mogłem pomóc :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, miałeś kiedyś tak, że program DSS nie widzi komety do zaznaczenia tylko kilka gwiazd? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak z Kometą C/2014 E2 Jacques , miała zbyt małe rozmiary kątowe dla mojego sprzętu dokładnie obiektywu.
      I nawet dokładne zaznaczanie na Kometę nie pomagało :( I DSS uznawał ją za gwiazdę .
      A jakim obiektywem (Teleskopem ) wykonujesz zdjęcia , możesz gdzieś wrzucić tiffa może u mnie się uda.

      Usuń
    2. Dzięki, zdjęcia testowe komety robiłem podczas wietrznej pogody. Jak zrobię już w normalnych warunkach i znowu będę miał ten sam problem, to się zgłoszę :)

      Usuń
  4. Już znalazłem odpowiedź. Jeżeli DSS nie "znajduje" komety na zdjęciu, to można ją ręcznie zaznaczyć przytrzymując "shift".

    OdpowiedzUsuń