wtorek, 30 grudnia 2014

Kometa C/2014 Q2 (Lovejoy) - Czwarta Kometa uchwycona .

Wczoraj po długiej przerwie w astro , nadarzyła się okazja w postaci 2 godzinnej bezchmurwnej nocy. Wiec szybkie odśnieżanie renaty i pakujemy graty i jedziemy na miejscówkę .
Celem sesji było uwiecznienie komety która w najbliższych dniach będzie coraz ciekawszym obiektem do fotografowania . Udało się zebrać 12 zdjęć z czasem 130s i z czułością ISO 800
Oto efekty . Dopiero kiedy wróciłem do domu i zgrałem zdjęcia na laptopa to zauważyłem  i zrozumiałem jaki ja mam upie....y w środku aparat .

Stack 12x130s



 Animacja ukazująca kometę podróżującą po nieboskłonie .


A tak wyglądała Renata gdy przyjechałem nią do domu ( nie było co nawet szyb skrobać )


2 komentarze:

  1. Fajna sesja . A to że kometa wydaje się nieruchoma na tle przesuniętych gwiazd jak to się robi ? Miałeś na statywie aparat czy na montażu. Renatka lekko dostała w kość hi

    OdpowiedzUsuń
  2. Na montażu , następnie w programie Photoscape wrzucam zdjęcia wybieram animacje i mam gotowca :)
    Najbardziej się cieszyłem jak Renata odpaliła bo nie chciał bym spędzić nocy w zimnym samochodzie .

    OdpowiedzUsuń