niedziela, 11 stycznia 2015

Kometa C/2014 Q2 (Lovejoy) drugie podejście .

Jak dobrze wiemy od początku roku, pogoda nas nie rozpieszcza albo łysy świeci na 100% lub wieje jak cholera i tak w kółko. Ale nie mogłem odpuścić  sobie kolejnego wypadu na kometę , warunki w jakich przystało mi fotografować były fatalne , Księżyc świecił tak mocno że niebo było rozświetlone jak za dnia i dochodził do tego dość porywisty wiatr , ale coś tam wyszło widać nawet delikatny warkocz.

Sprzęt użyty do obserwacji: Canon 40D+Tair 3S na CG5GT
Stack na Kometę : 54x45s Iso 1000 F 5,6







Animacja :

6 komentarzy:

  1. Złapałeś warkoczyk:) Wczoraj gdy obserwowałem kometę przez lornetkę 20x60 majaczył na żywo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze zapomniałem dodać że te zdjęcia robione były 1 stycznia . Zazdroszczę , sam bym chciał zobaczyć na żywo .

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dzięki , Ale mam nadzieje że jeszcze pogoda będzie bo nie ukrywam chciałbym ją uwiecznić w lepszych warunkach .

      Usuń
  3. Hej
    Ostatnie polowanie na kometę NIESTETY NIE WYPALIŁO.
    Od Deszczna, po Lipki i strzelce na niebie ( po całym słonecznym dniu) totalne mleko...
    Nic to, kometa na niebie jeszcze troszkę pobędzie. A może spotkamy się na spokojnie i obgadamy kilka spraw?
    Co Ty na to?
    Pozdrawiam
    Artur Pilarczyk
    Gorzowska Grupa Miłośników Astronomii GAMMA

    OdpowiedzUsuń