wtorek, 6 stycznia 2015

Korona Księżycowa

Wczoraj nad moją głową doszło do ciekawego spektaklu . Mianowicie cienkie chmury przysłoniły tarczę Księżyca i ukazały piękną Koronę Księżycową widzianą przeze mnie 2 razy życiu .

Co to jest w ogóle  Korona Księżycowa : Korona Księżycowa jest bardziej znana niż te wokół słońca. Są one widziane gdy chmury są na tyle cienkie, żeby każdy pojedynczy promień światła był rozproszony lub ugięty tylko poprzez  jedną kroplę. Oczywiście, cała korona jest rozpraszana przez bardzo wiele kropelek indywidualnie rozpraszających światło księżyca.
Czasami, jak chmury przechodzą przez tarczę  Księżyca to korona kurczy się i pęcznieje, po przez różne wielkości kropelek wody.

A oto zdjęcia z wczorajszego wieczoru .






3 komentarze:

  1. O nawet nie wiedziałem że tak to się nazywa to zjawisko . Sądziłem że jest to odmiana Halo . Również zarejestrowałem wczoraj to . Przy okazji wrzucę na mój blog to sobie porównasz .

    OdpowiedzUsuń
  2. Poniekąd jest to odmiana Halo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podobno to nazywa się Wieniec. http://pl.wikipedia.org/wiki/Wieniec_%28zjawisko_optyczne%29

    OdpowiedzUsuń